”Doamne, ce zile minunate!…”, titlul celei mai noi producții de la Teatrul Coquette. Sambata, 14 mai, ora 19.30

-

” Încremenită la răspântia dintre lumea fizică și dimensiunea ei suprafirească, Winnie, eroina acestui text, devenit la rândul lui clasic, ne amuză, ne înduioșează, ne intrigă și ne provoacă târându-ne în vârtejul verbalizării ei tumultoase. Ea, asemeni unui bufon de profesie, formulează adevăruri care nu-i influențează câtuși de puțin existența pentru că ele ne sunt destinate.

Ea, împreună cu partenerii de scenă, trăiește numai pentru și prin spectatorii pe care uneori îi abordează ironic și tandru. Ea e doar un personaj ale cărui persoane trăiesc în fiecare spectator. Pentru publicul care în decurs de două generații a migrat înspre o altfel de grilă axiologică, am alcătuit această adaptare liberă și jucăușă, Doamne, ce zile minunate, povestind reversibil despre absurdul în care trăim ireversibil.

C-așa-i la teatru!” Mihai Manolescu, regizor
Cu: Ruxandra Balasu, Pavel Barsan, Ioana Lixandroaia
Regia & adaptarea: Mihai Manolescu
Regizor secund: Constantin Andrei-Ionescu
Lumini: Ingrid Bonta

www.teatrulcoquette.ro

La 60 de ani de la publicarea ultimei variante, piesa lui Samuel Beckett Oh, les beaux jours continuă să fie fascinantă prin umorul și adâncimile reflexive ale unui nou tip de individ care legitimează absurdul: omul contemplativ. O femeie stă îngropată într-o movilă de pământ și-și vorbește viața în loc de a o trăi. Truisme, maxime, citate din clasici, rugăciuni mute îi umplu timpul fiecăreia din minunatele zile pe care le petrece trăncănind. Vorbitul ia locul acțiunilor pe care nu le face. Încremenită la răspântia dintre lumea fizică și dimensiunea ei suprafirească, Winnie, eroina acestui text, devenit la rândul lui clasic, ne amuză, ne înduioșează, ne intrigă și ne provoacă târându-ne în vârtejul verbalizării ei tumultoase. Ea, asemeni unui bufon de profesie, formulează adevăruri care nu-i influențează câtuși de puțin existența pentru că ele ne sunt destinate. Ea, împreună cu partenerii de scenă, trăiește numai pentru și prin spectatorii pe care uneori îi abordează ironic și tandru. Ea e doar un personaj ale cărui persoane trăiesc în fiecare spectator. Pentru publicul care în decurs de două generații a migrat înspre o altfel de grilă axiologică, am alcătuit această adaptare liberă și jucăușă, Doamne, ce zile minunate, povestind reversibil despre absurdul în care trăim ireversibil. C-așa-i la teatru!

Regizorul Mihai Manolescu

spot_img

Lasă un răspuns

- Advertisment -spot_img

Filme Romănești

„Trei kilometri până la capătul lumii” regizat de Emanuel Pârvu

Adi este un adolescent de 17 ani, dintr-un sat din Delta Dunării, care, prin eforturile părinților săi, învață la Tulcea. Venit acasă în vacanța...

Revista FILM : Noul număr (4/2024) al revistei FILM iese pe piață în această săptămână, așa că începem să vă prezentăm aici articolele din...

Începem cu rubrica „Eveniment”, dedicată celei mai recente ediții a Galei Premiilor Uniunii Cineaștilor din România (UCIN). Articolul intitulat „Busolă cinematografică” poartă semnătura lui...

„Pup-o, mă!” de Camelia Popa

Uită de flori, bomboane, cadouri scumpe sau orice efort de a cuceri persoana iubită. Dacă ți-a picat cu tronc, du-o de Ziua Lânii în...

Regizorul filmului „Cap şi Pajură”: „Este un film care atrage atenţia că o ştire, chiar dacă este tratată senzaţionalist şi superficial, ascunde o tragedie”

Nicolae Constantin Tănase, realizatorul filmului „Cap și Pajură”, își descrie cel de-al doilea lungmetraj al său drept un film despre prejudecăți și rasism, criticând...

„Colectiv” de Alexander Nanau

Colectiv este un film documentar din 2019 regizat de Alexander Nanau. Acesta urmărește o investigație a unor jurnaliști de la Gazeta Sporturilor despre corupția...

Descoperă mai multe la Spectatorul 👁 mapamondⓜmedia

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura