”Doamne, ce zile minunate!…”, titlul celei mai noi producții de la Teatrul Coquette. Sambata, 14 mai, ora 19.30

-

” Încremenită la răspântia dintre lumea fizică și dimensiunea ei suprafirească, Winnie, eroina acestui text, devenit la rândul lui clasic, ne amuză, ne înduioșează, ne intrigă și ne provoacă târându-ne în vârtejul verbalizării ei tumultoase. Ea, asemeni unui bufon de profesie, formulează adevăruri care nu-i influențează câtuși de puțin existența pentru că ele ne sunt destinate.

Ea, împreună cu partenerii de scenă, trăiește numai pentru și prin spectatorii pe care uneori îi abordează ironic și tandru. Ea e doar un personaj ale cărui persoane trăiesc în fiecare spectator. Pentru publicul care în decurs de două generații a migrat înspre o altfel de grilă axiologică, am alcătuit această adaptare liberă și jucăușă, Doamne, ce zile minunate, povestind reversibil despre absurdul în care trăim ireversibil.

C-așa-i la teatru!” Mihai Manolescu, regizor
Cu: Ruxandra Balasu, Pavel Barsan, Ioana Lixandroaia
Regia & adaptarea: Mihai Manolescu
Regizor secund: Constantin Andrei-Ionescu
Lumini: Ingrid Bonta

www.teatrulcoquette.ro

La 60 de ani de la publicarea ultimei variante, piesa lui Samuel Beckett Oh, les beaux jours continuă să fie fascinantă prin umorul și adâncimile reflexive ale unui nou tip de individ care legitimează absurdul: omul contemplativ. O femeie stă îngropată într-o movilă de pământ și-și vorbește viața în loc de a o trăi. Truisme, maxime, citate din clasici, rugăciuni mute îi umplu timpul fiecăreia din minunatele zile pe care le petrece trăncănind. Vorbitul ia locul acțiunilor pe care nu le face. Încremenită la răspântia dintre lumea fizică și dimensiunea ei suprafirească, Winnie, eroina acestui text, devenit la rândul lui clasic, ne amuză, ne înduioșează, ne intrigă și ne provoacă târându-ne în vârtejul verbalizării ei tumultoase. Ea, asemeni unui bufon de profesie, formulează adevăruri care nu-i influențează câtuși de puțin existența pentru că ele ne sunt destinate. Ea, împreună cu partenerii de scenă, trăiește numai pentru și prin spectatorii pe care uneori îi abordează ironic și tandru. Ea e doar un personaj ale cărui persoane trăiesc în fiecare spectator. Pentru publicul care în decurs de două generații a migrat înspre o altfel de grilă axiologică, am alcătuit această adaptare liberă și jucăușă, Doamne, ce zile minunate, povestind reversibil despre absurdul în care trăim ireversibil. C-așa-i la teatru!

Regizorul Mihai Manolescu

Lasă un răspuns

Filme Romănești

TOP Libertatea: Cele mai bune filme românești ale anului

În ciuda pandemiei, România a avut un an cu multe premii importante, numeroase prezențe în festivaluri de clasa A. Unul dintre cei mai cunoscuți...

„După ea” este un film românesc din 2007 regizat de Cristina Ionescu

După ea este un film românesc din 2007 regizat de Cristina Ionescu. Rolurile principale au fost interpretate de actorii Dragoș Bucur, Anca Florea, Valentina...

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” de Radu Jude intră în cinematografele newyorkeze

Cel mai recent film al regizorului Radu Jude, „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, câștigător, anul acesta, la Berlin, al Ursului de Aur, va...

„Lebensdorf”, regizat de Vali Hotea, din 11 februarie în cinematografele românești

Comedia romantică „Lebensdorf”, regizată de Vali Hotea, cu Mimi Brănescu, Ana Covalciuc și Ioana Flora în distribuție, va putea fi vizionată în cinematografele românești...

„Colectiv” de Alexander Nanau

Colectiv este un film documentar din 2019 regizat de Alexander Nanau. Acesta urmărește o investigație a unor jurnaliști de la Gazeta Sporturilor despre corupția...

„Povestea unui pierde-vară” de Paul Negoescu

Petru este profesor de matematică la Politehnică şi, în ciuda celor 42 de ani împliniţi, duce o viaţă lipsită de griji. Serile lui se împart...