Cristian Mungiu e pentru a patra oară în Competiția Oficială a Festivalului de la Cannes.
De data asta cu „R.M.N.”, un film care a reușit până acum să nu-și lase vreun spectator indiferent. Construit, în cercuri concentrice, de la cazul Ditrău, un episod pe care l-am trăit intens în România în urmă cu doi ani, filmul face până la final o radiografie premonitorie a prezentului în care desconsiderarea celuilalt a ajuns să însemne război în Europa.
În finalul acestui sezon On the record, regizorul Cristian Mungiu vorbește, de la Cannes, despre „R.M.N.”, despre nevoia de a-l asculta pe celălalt, ca temă de reflecție, ca și despre validarea cinematografică dincolo de scena unui festival.
În preajma Crăciunului, Matthias se întoarce de la muncă din Germania în satul său natal transilvan preocupat de copilul care crește fără el (Rudi), de tatăl lui rămas singur (Otto) și de iubita lui din tinerețe pe care arde sa o revadă (Csilla). Îsi dorește să se implice mai mult în educația băiatului rămas prea îndelung doar în grija mamei (Ana) și să-l dezbare de spaimele nedeslușite care l-au cuprins.
Când la fabrica de care se îngrijește Csilla sunt angajați muncitori străini, pacea celor din comună se tulbură, spaimele îi cuprind deopotrivă și pe adulți, iar frustrările, conflictele și pulsiunile irump la suprafață prin pojghița subțire de aparentă înțelegere și calm. O poveste despre resorturile profunde ale comportamentului uman în fața realităților care îl surprind, despre relația cu celălalt și despre felul în care ne raportăm cu toții astăzi la un viitor neliniștitor.
On the Record este un podcast săptămânal produs de Recorder și susținut de Banca Transilvania. Partener Aqua Carpatica.
Ne găsești pe toate aplicațiile importante:
Apple Podcasts – https://apple.co/3gHqYYN
Google Podcasts – https://bit.ly/2Ewi8Qp
Spotify – https://spoti.fi/34Cks2O